Policie České republiky – KŘP Moravskoslezského kraje
Dechové zkoušky, náustky, nakládání s materiálem
Zveřejnění podle ustanovení § 5 odst. 3 zákona č. 106/1999 Sb.
Žádost a odpověď
1. – kolik bylo od počátku roku 2020, tedy od 1. 1. 2020 do 31. 8. 2020 provedeno Vaším oddělením DZ (stačí mi počet kusů)
2. – má Vaše oddělení odpadového hospodáře (ANO/NE)
3. – kdo u Vás rozhoduje o vyloučení nebezpečných vlastností u náustku.
4. – jak skladujete použité náustky, pokud se k Vám dostanou
5. – máte pro tyto případy vypracovanou směrnici (ANO/NE)
6. – při negativní odpovědi na otázku č. 5 uveďte proč tomu tak není
7. – pokud příště odmítnu DZ z důvodu specifického způsobu provedení zkoušky a chci na „krev“ musí mi policista vyhovět
K bodu č. 1 uvádíme, že v období od 1. ledna 2020 do 31. srpna 2020 bylo dopravním inspektorátem Opava provedeno 12.532 dechových zkoušek.
K bodu č. 2 uvádíme, že dopravní inspektorát Opava nemá svého vlastního „odpadového hospodáře“. Úkoly v oblasti životního prostředí a odpadového hospodářství v podmínkách krajského ředitelství plní jednak vedoucí ekolog a jednak ekologové s působností pro areály krajského ředitelství. Vyplývá to z rozkazu ředitele krajského ředitelství č. 3/2015, kterým se zajišťuje plnění úkolů v oblasti životního prostředí a odpadového hospodářství v podmínkách Krajského ředitelství policie Moravskoslezského kraje, který byl vydán v souladu s nařízením Ministerstva vnitra č. 51/1998 Sb., kterým se zajišťuje plnění úkolů v oblasti ochrany životního prostředí, vyplývajících ze zákona č. 201/2012 Sb., o ochraně ovzduší, a zákona č. 185/2001 Sb., o odpadech a o změně některých dalších zákonů. Pro všechny areály krajského ředitelství dislokované na území územního odboru Opava (včetně dopravního inspektorátu Opava) se tak jedná o jednoho společného ekologa, jenž plní úkoly dle výše uvedeného.
K bodu č. 3 uvádíme, že o vyloučení nebezpečných vlastností u náustků analyzátoru alkoholu v dechu se nerozhoduje.
K bodu č. 4 uvádíme informaci, že použité náustky jsou shromažďovány v nepropustných, nerozbitných, umělohmotných nádobách. Jakmile se nádoby naplní, jsou předány příslušnému ekologovi s působností pro areály krajského ředitelství, který zajistí jejich nashromáždění do speciálních kontejnerů a jejich předání oprávněné odborné právnické osobě, která je provozovatelem zařízení k využití, odstranění, ke sběru nebo k výkupu určeného druhu odpadu.
K bodům č. 5 a 6 uvádíme, že problematiku odpadového hospodářství v podmínkách krajského ředitelství řeší již v bodě č. 2 zmíněný rozkaz ředitele krajského ředitelství č. 3/2015, kterým se zajišťuje plnění úkolů v oblasti životního prostředí a odpadového hospodářství v podmínkách Krajského ředitelství policie Moravskoslezského kraje.
K bodu č. 7 uvádíme, že Váš požadavek formulujete obecně k dechové zkoušce, jež má potenciálně teprve nastat, navíc zmiňujete „specifický způsob provedení zkoušky“. Povinný subjekt je povinen poskytovat pouze ty informace, které se vztahují k jeho působnosti, a které má nebo by měl mít zároveň k dispozici. Podle § 3 odst. 3 InfZ se informací rozumí jakýkoliv obsah nebo jeho část v jakékoliv podobě, zaznamenaný na jakémkoliv nosiči. Režim InfZ dále nestanovuje povinnost nové informace vytvářet či vyjadřovat názory povinného subjektu k určité problematice. Naopak v § 2 odst. 4 InfZ je uvedeno, že povinnost poskytovat informace se netýká dotazů na názory, budoucí rozhodnutí a vytváření nových informací. Povinnost poskytovat informace tak vlastně směřuje pouze do minulosti, tj. vůči skutečnostem, které již nastaly a trvají, přičemž Váš dotaz je naopak směřován do budoucna. V kontextu výše uvedeného se Váš požadavek pod tímto bodem zcela jistě zakládá právě na budoucí informaci, konkrétně směřuje k vytvoření analýzy k budoucímu odmítnutí dechové zkoušky z důvodu specifického způsobu provedení. Povinný subjekt tímto shrnuje, že Vám není možno objektivně vyhovět poskytnutím informací pod tímto bodem, neboť nelze předjímat veškeré okolnosti, které mohou během tohoto úkonu nastat.