Policie České republiky  

Přejdi na

Pomáhat a chránit


Rychlé linky: Mapa serveru Textová verze English Rozšířené vyhledávání


 

Hlavní menu

 

 
Plzeňský kraj název

Policie České republiky – KŘP Plzeňského kraje

Statistické údaje dopravních nehod na Rokycansku

ROKYCANSKO - Policisté bilancovali uplynulý rok 2014. 

     Porovnání počtu nehod za posledních deset let poskytnou  údaje na komunikacích z území Rokycanska za uplynulý rok 2014. Ve statistice je možné nahlédnout na nejčastější příčiny nehod, na jakých silnicích  k nehodě došlo, či  jaký účastník silničního provozu nehodu zavinil.  
 
 
Rok
2014
2013
2012
2011
2010
2009
2008
2007
2006
2005
2004
počet
  185
   178
  194
  151
   124
  217
  543
   670
   761
  710
      706
Srovnání s předchozími roky :
 
Rok
2014
2013
2012
2011
2010
Počet dopravních nehod
185
178
194
151
124
Smrt účastníků
1
4
4
3
6
Těžké zranění
9
5
9
8
8
Lehké zranění
85
95
99
89
80
Celkové škody
30.313.900
19.458.000
24.255.300
15.092.700
10.667.800
Alkohol u viníka DN
18
16
18
18
22
PŘÍČINA DN :
 
 
 
 
 
Nesprávný způsob jízdy
81
69
77
64
49
Nepřiměřená rychlost
52
61
 77
51
41
Nedání přednosti
19
22
20
28
19
Nesprávné předjíždění
9
4
5
5
6
MÍSTO DN :
 
 
 
 
 
Silnice 1. třídy
0
0
5
2
1
Silnice 2. třídy
67
58
61
77
47
Silnice 3. třídy
32
37
45
43
44
Místní komunikace
41
29
37
24
26
Účelová kom. (polní, lesní cesty)
1
1
0
0
1
Účelová kom. ostatní (parkoviště)
3
5
10
5
5
NEJČASTĚJŠÍ ZAVINĚNÍ :
 
 
 
 
 
Řidičem motorového vozidla
161
156
179
144
106
Řidičem nemotorového vozidla
11
13
10
4
9
Chodcem
3
2
0
3
7
Zvěří
 
7
5
4
0
1
      S uvedenými statistikami se mohou seznámit nejen řidiči, ale všichni účastníci silničního provozu a zjistit  nejčastější příčiny nehod, které byly v uplynulém roce stejně jako v předchozích letech obdobné. Na prvních místech je  nesprávný způsob jízdy (např. nedodržení bezpečné vzdálenosti mezi vozidly),  nepřiměřená rychlost (řidič musí přizpůsobit jízdu svým schopnostem, technickému stavu komunikace a povětrnostním podmínkám dle ročního období – mráz nebo silný déšť, snížená viditelnost - např. mlha či oslnění sluncem).
      Vyhodnocení statistiky je sledované i v časových údajích. Nejčastěji se na Rokycansku v loňském roce bouralo v pátek (34 DN) a stejné čísla se objevily v úterý, sobotu a neděli (27 DN).
      V uplynulém roce na Rokycansku došlo k jedné tragické dopravní nehodě, která se stala začátkem února. Při přecházení komunikace došlo ke střetu chodce s osobním motorovým vozidlem. Chodec ve věku 48 let následkům zranění na místě podlehl.
     Řidiči a účastníci silničního provozu by si  měli stále dávat pozor, věnovat se plně řízení či činnosti, kdy jsou účastníky silničního provozu a uvědomovat si možnost vzniku dopravní nehody, ať už jde o řidiče za volantem, či chodce přecházejícího komunikaci. Důležité je chování vůči ostatním,  buďme  opatrní a ohleduplní.
          Mezi základní prevenci následků dopravních nehod patří viditelnost účastníka silničního provozu, zejména u chodce či cyklisty. Účastníci by se měli řídit dodržováním pravidla "Vidět a být viděn". Toto pravidlo může zefektivnit každý reflexním oblečením či doplňkem. Reflexní barvu je vidět na vzdálenost 200 metrů, oproti např. bílé, kterou jsme schopni zaregistrovat na 55 metrů,  nemluvě o modré barvě, která vidíme na18 metrů.
     Počet "hříšníků" pod vlivem alkoholu se oproti loňskému roku zvýšil, a proto je na místě apelovat, že alkohol nebo omamná a psychotropní látka za volant nepatří. Návyková látka v těle řidiče snižuje jeho schopnosti a reakce a působí na jeho ovládací a rozpoznávací schopnosti.

nprap. Hana Kroftová
16. ledna 2015



vytisknout  e-mailem