Policie České republiky  

Přejdi na

Služba veřejnosti a prestižní povolání


Rychlé linky: Mapa serveru Textová verze English Rozšířené vyhledávání


 

Hlavní menu

 

 
Plzeňský kraj název

Policie České republiky – KŘP Plzeňského kraje

Statistika dopravní nehodovosti Plzeň - venkov

PLZEŇ-VENKOV - Počty dopravních nehod na teritoriu Územního odboru Plzeň-venkov za první pololetí letošního roku.  

     V okrese Plzeň - venkov policisté během roku 2013 zaevidovali celkem 271 dopravních nehod, díky kterým našli na silnici smrt 3 lidi. Celkem bylo zraněno 161 účastníků silničního provozu, z toho 8 z nich bylo zraněno těžce. Celková hmotná škoda přesáhla částku 16 miliónů korun. V obci se havarovalo celkem 122 krát, mimo obec pak 149 krát. Na železničních přejezdech došlo k jedné dopravní nehodě. Alkohol byl prokázán u 24 viníků dopravních nehod.
     Nejčastější příčinou dopravní nehody byl ve 114 případech nesprávný způsob jízdy. Do tohoto pojmu se řadí: nedodržení bezpečné vzdálenosti, jízda v protisměru, couvání, nevěnování se řízení, atd. Silnice I. třídy mají na svědomí celkem 72 nehodových událostí, za to silnice II. třídy mají na svědomí celkem 60 nehodových událostí a na silnicích III. třídy se stalo 67 nehodových událostí.
Pokud se na nehodovost podíváme z hlediska jednotlivých dnů, pak zjišťujeme, že nejvíce řidiči havarovali v pátek. Oproti tomu nejmenší nehodovost zaznamenali policisté ve čtvrtek.
     Pro porovnání, v roce 2012 se na území Plzně – severu a Plzni - jihu stalo celkem 413 dopravních nehod. Na silnicích zahynulo v důsledku dopravních nehod 11 lidí, dalších 211 jich bylo lehce zraněno a 16 těžce. Celková hmotná škoda přesáhla částku 33 miliónů korun. V obci se havarovalo celkem 194 krát, mimo obec pak 219 krát. Alkohol byl prokázán u 34 viníků dopravních nehod. Ve 2 případech řidiči havarovali na železničních přejezdech.
     Porovnání nehodovosti letošního roku s loňským rokem je pouze orientační, jelikož od 1. ledna 2013 došlo v rámci působnosti Krajského ředitelství policie Plzeňského kraje k plánované změně v organizační struktuře, která se dotkla i dnešního územního odboru Plzeň - venkov. Teritoriální působnost územního odboru koresponduje se současným členěním samosprávných celků. Změna se proto dotkla teritoriálních hranic Městského ředitelství policie Plzeň. Současné obvodní oddělení Starý Plzenec a policejní stanice Chrást přešli do působnosti městského ředitelství a část původního území spadajícího pod obvodní oddělení Policie ve Starém Plzenci byla přiřazena k obvodnímu oddělení Policie v Přešticích. Zároveň obvodní oddělení ve Starém Plzenci bylo přeměněno na policejní stanici kmenově přiřazenou pod Obvodní oddělení policie Slovany. Policejní stanice Chrást byla zařazena pod obvodní oddělení Policie Doubravka. Spojením územního odboru Plzeň - jih a Plzeň - sever  vznikl jeden dopravní inspektorát pro celý územní odbor. Nová struktura vychází z daných podmínek a je vytvořena tak, aby byly zachovány výkonné útvary, které jsou v denním styku s občany a Policie v Plzeňském kraji byla i nadále schopna plnit své základní úkoly – zejména ochranu života, zdraví a majetku.
 
 
 
 
Obecné informace
2012
2013
Rozdíl
Celkem DN
413
271
-142
Úmrtí v souvislosti s DN
11
3
-8
Těžké zranění
16
8
-8
Lehké zranění
211
153
-142
Alkohol u viníka DN
34
24
-18
DN v obci
           194
122
-72
DN mimo obec
219
149
-70
Na železničním přejezdu
2
1
-1
Střet se zvěří
4
2
-2
 
 
 
 
Dle místa DN
2012
2013
Rozdíl
Silnice 1. třídy
120
72
-48
Silnice 2. třídy
92
60
-32
Silnice 3. třídy
76
67
-9
 
 
 
Příčina DN
2012
2013
Rozdíl
Nepřiměřená rychlost
149
100
-49
Nesprávné předjíždění
6
10
+4
Nedání přednosti
39
25
-14
Nesprávný způsob jízdy
187
114
+73
 
 
 
 
 
 
nstržm. Ing. Jan Koželuh
19. července 2013
 

vytisknout  e-mailem