Obezřetnost se vyplatí
Vzhledem k blížícím se velikonočním svátkům bude v pondělí 18. března 2013 zahájeno další kolo preventivně informační kampaně „Obezřetnost se vyplatí“, která je zaměřená na kapesní krádeže.
Cílem preventivně informační kampaně „Obezřetnost se vyplatí“ je, aby se lidé naučili dávat pozor na své osobní věci. Kampaň bude probíhat ve dnech od 18. března 2013 do 3. dubna 2013 ve všech hypermarketech a supermarketech Albert společnosti AHOLD Czech Republic, a. s. a v hypermarketech společnosti TESCO STORES ČR, a. s. Zákazníci budou informováni prostřednictvím radiového spotu a v některých prodejnách se budou pohybovat naše hlídky. Jejich úkolem bude pomáhat nakupujícím k předcházení možnému okradení. V případě jejich nepozornosti a neopatrnosti je policisté budou prostřednictvím informačních letáků upozorňovat na možná rizika.
Ke kapesním krádežím dochází každodenně, a to zejména v místech, kde se pohybuje větší množství osob, tedy nejen v nákupních centrech, ale i v prostředcích městské hromadné dopravy, na sportovních a kulturních akcí apod.
V roce 2012 bylo v České republice zaznamenáno 15.430 případů kapesních krádeží, z toho jen v hlavním městě Praha došlo k 8.591 případům kapesních krádeží (66,68 %). Ve srovnání s rokem 2011 bylo zaznamenáno 14.514 případů kapesních krádeží, z toho jen v hlavním městě Praha došlo k 7.407 případům kapesních krádeží (51,03 %).
Více informací o preventivně informační kampani „Obezřetnost se vyplatí“ naleznete
zde.
Preventivní rady a informace k problematice kapesních krádeží naleznete
zde.
kpt. Mgr. Zuzana Součková
tisková mluvčí
Policejní prezidium ČR
15. března 2013
vytisknout
e-mailem
Facebook