Policie České republiky  

Přejdi na

Pomáhat a chránit


Rychlé linky: Mapa serveru Textová verze English Rozšířené vyhledávání


 

Hlavní menu

 

 
Krajské ředitelství Zlk

Policie České republiky – KŘP Zlínského kraje

Opilých řidičů ubylo

UHERSKOHRADIŠŤSKO: Výběr ze zjištěných přestupků v dopravě na Uherskohradišťsku v roce 2012 

 

 


 

Počet zjištěných přestupků

rok 2012

rok 2011

Srovnání 2012 - 2011

Řidič pod vlivem alkoholu

283

417

-134

-32%

Řidič pod vlivem drog

32

29

3

+10%

Překročení maximální rychlosti

3012

2666

346

+13%

Jízda na červenou / nedání přednosti v jízdě

458

438

20

+4%

Nepoužití bezpečnostních pásů

875

1712

-837

-49%

Telefonování za jízdy

1314

1187

127

+10%

Špatný technický stav vozidla

1618

2818

-1200

-43%

Uložené kauce za přestupek v dopravě

50

59

-9

-15%

Pohled na soupis vybraných zjištěných dopravních přestupků na celém Uherskohradišťsku přináší v některých oblastech dosti výrazné změny při srovnání se zjištěnými přestupky v roce 2011. „Snad potěšujícím může být fakt, že v uplynulém roce jsme přistihli o třetinu méně opilých řidičů za volantem, než tomu bylo v roce předešlém. Alkohol za volantem patří mezi jedny ze zásadních ohrožení bezpečnosti, kterých se řidiči dopouští, o čemž svědčí také to, že opilost nad jedno promile je zákonem posuzováno jako spáchání trestného činu. Tomuto problému se stále důsledně věnují jak dopravní, tak pořádkoví policisté a doufejme, že snížení o třetinu svědčí tom, že řidiči jsou uvědomělejší a ne že se jim daří hlídkám unikat. Každopádně i v letošním roce se policisté dennodenně této problematice věnují a věnovat budou,“ shrnul problematiku alkoholu za volantem vedoucí uherskohradišťských dopravních policistů Robert Rampáček. Oblast řidičů ovlivněných ne alkoholem, ale pervitinem nebo marihuanou zůstala více méně podobná, jako v roce předešlém.

O třináct procent narostl počet řidičů přistižených při rychlé jízdě. „Kontrola dodržování stanovené rychlosti je téměř každodenní náplní činnosti dopravních policistů. V roce 2012 jsme začali využívat VW Passat a výsledky se jednoznačně dostavují. Dokážeme operativně zastavovat příliš rychlé nebo nebezpečně předjíždějící řidiče, kteří jsou na našich tranzitních silnicích první třídy velkým problémem,“ popsal Rampáček.

Zhruba o polovinu se zmenšily skupiny řidičů jedoucích bez použití bezpečnostních pásů a s vozidly, která nevyhovují technickým podmínkám pro provoz na silnicích. „Jsem přesvědčen o tom, že toto snížení souvisí s důslednou každodenní kontrolou, kterou na silnicích v regionu dělají jak dopravní, tak pořádkoví policisté,“ komentoval vedoucí dopravního inspektorátu Rampáček. Naopak lidí řídících auto s telefonem v ruce přibylo o deset procent a to i přesto, že takovéto nevěnování se řízení může ohrozit jak bezpečnost jich samotných, jejich spolucestujících či ostatních účastníků silničního provozu.

1. února 2013, por. Mgr. Aleš Mergental

vytisknout  e-mailem