Policie České republiky – KŘP Zlínského kraje
Opilých řidičů ubylo
UHERSKOHRADIŠŤSKO: Výběr ze zjištěných přestupků v dopravě na Uherskohradišťsku v roce 2012
|
Počet zjištěných přestupků |
|||
---|---|---|---|---|
rok 2012 |
rok 2011 |
Srovnání 2012 - 2011 |
||
Řidič pod vlivem alkoholu |
283 |
417 |
-134 |
-32% |
Řidič pod vlivem drog |
32 |
29 |
3 |
+10% |
Překročení maximální rychlosti |
3012 |
2666 |
346 |
+13% |
Jízda na červenou / nedání přednosti v jízdě |
458 |
438 |
20 |
+4% |
Nepoužití bezpečnostních pásů |
875 |
1712 |
-837 |
-49% |
Telefonování za jízdy |
1314 |
1187 |
127 |
+10% |
Špatný technický stav vozidla |
1618 |
2818 |
-1200 |
-43% |
Uložené kauce za přestupek v dopravě |
50 |
59 |
-9 |
-15% |
Pohled na soupis vybraných zjištěných dopravních přestupků na celém Uherskohradišťsku přináší v některých oblastech dosti výrazné změny při srovnání se zjištěnými přestupky v roce 2011. „Snad potěšujícím může být fakt, že v uplynulém roce jsme přistihli o třetinu méně opilých řidičů za volantem, než tomu bylo v roce předešlém. Alkohol za volantem patří mezi jedny ze zásadních ohrožení bezpečnosti, kterých se řidiči dopouští, o čemž svědčí také to, že opilost nad jedno promile je zákonem posuzováno jako spáchání trestného činu. Tomuto problému se stále důsledně věnují jak dopravní, tak pořádkoví policisté a doufejme, že snížení o třetinu svědčí tom, že řidiči jsou uvědomělejší a ne že se jim daří hlídkám unikat. Každopádně i v letošním roce se policisté dennodenně této problematice věnují a věnovat budou,“ shrnul problematiku alkoholu za volantem vedoucí uherskohradišťských dopravních policistů Robert Rampáček. Oblast řidičů ovlivněných ne alkoholem, ale pervitinem nebo marihuanou zůstala více méně podobná, jako v roce předešlém.
O třináct procent narostl počet řidičů přistižených při rychlé jízdě. „Kontrola dodržování stanovené rychlosti je téměř každodenní náplní činnosti dopravních policistů. V roce 2012 jsme začali využívat VW Passat a výsledky se jednoznačně dostavují. Dokážeme operativně zastavovat příliš rychlé nebo nebezpečně předjíždějící řidiče, kteří jsou na našich tranzitních silnicích první třídy velkým problémem,“ popsal Rampáček.
Zhruba o polovinu se zmenšily skupiny řidičů jedoucích bez použití bezpečnostních pásů a s vozidly, která nevyhovují technickým podmínkám pro provoz na silnicích. „Jsem přesvědčen o tom, že toto snížení souvisí s důslednou každodenní kontrolou, kterou na silnicích v regionu dělají jak dopravní, tak pořádkoví policisté,“ komentoval vedoucí dopravního inspektorátu Rampáček. Naopak lidí řídících auto s telefonem v ruce přibylo o deset procent a to i přesto, že takovéto nevěnování se řízení může ohrozit jak bezpečnost jich samotných, jejich spolucestujících či ostatních účastníků silničního provozu.
1. února 2013, por. Mgr. Aleš Mergental