Policie České republiky  

Přejdi na

Pomáhat a chránit


Rychlé linky: Mapa serveru Textová verze English Rozšířené vyhledávání


 

Hlavní menu

 

 
Moravskoslezský kraj název

Policie České republiky – KŘP Moravskoslezského kraje

Žádost o informace k vyrozumění prostřednictvím telefonátu

Zveřejnění podle ustanovení § 5 odst. 3 zákona č. 106/1999 Sb. 

Žádost zněla, cituji:

„Vážení,

dne ...2023 v čase 20:06 jsem byl telefonicky kontaktován policistou z tel čísla ..., který mě informoval o předání určitého spisu na obvodní oddělení policie v Jablunkově. Jelikož jsem nebyl dříve seznámen s obsahem tohoto spisu a nebylo mi zřejmé, o co se jedná (což jsem rovněž telefonicky namítal), dovoluji si v souladu s ustanovením zákona č. 106/1999 Sb., o svobodném přístupu k informacím, požádat o následující informace:

1. Podrobnosti o zmíněném spisu:
• Jaký spis byl předmětem telefonického hovoru a jaké jsou jeho základní údaje (např. číslo spisu, předmět řízení).

2. Postupy policie při informování občanů:
• Zda je běžným postupem policie České republiky informovat občany telefonicky v pozdních večerních hodinách o překládání spisů.
• Zda tento postup policie odpovídá interním předpisům a zákonným normám České republiky.

Tuto žádost podávám v návaznosti na telefonní hovor, během kterého mi nebyly poskytnuty dostatečné informace k porozumění situace a důvodů pro předání spisu.

Žádám o poskytnutí informací v písemné formě do mé datové schránky."

Povinný subjekt Vaši žádost řádně posoudil a níže Vám poskytuje informace, a to:

Ad 1) Předmětný spisový materiál je veden pod číslem jednacím ... na obvodním oddělení Třinec územního odboru Frýdek-Místek krajského ředitelství. Týká se prověření Vašeho oznámení ze dne ... 2023, které jste na linku 158 učinil v čase 11:22 hodin, kdy mělo na ... v Jablunkově dojít ke schůzce mezi Vámi a ..., a to ve věci zamítnutí nahlédnutí do jejich dokumentů.

Ad 2) Podle InfZ lze poskytovat pouze informace, které existují, jsou tedy určitým způsobem zaznamenány (§ 3 odst. 3), přičemž současně je v  § 2 odst. 4 InfZ uvedeno, že se tento zákon mj. nevztahuje na dotazy na názory a vytváření nových informací. Jakožto zaznamenané lze proto považovat informace vyplývající z právních předpisů ve vztahu k Vašemu uvedenému sousloví „v pozdních večerních hodinách“. V § 5 odst. 7 zákona č. 251/2016 Sb., o některých přestupcích, je uvedeno, že „Dobou nočního klidu se rozumí doba od dvacáté druhé do šesté hodiny“.  Obdobnou problematiku, ovšem z jiného pohledu, upravuje i zákon č. 258/2000 Sb., o ochraně veřejného zdraví a o změně některých zákonů, a to v § 34 odst. 2, kde se praví, že „Noční dobou se pro účely kontroly dodržení povinností v ochraně před hlukem a vibracemi rozumí doba mezi 22.00 a 6.00 hodinou.“ V obou případech, které totožně uvádějí stejné časové rozmezí, se tedy jedná o regulaci obecně uznávaného pravidla chování, které se promítlo v těchto právních normách. K danému telefonátu mělo ve Vašem případě dojít ve 20:06 hodin, tudíž mimo takto vymezenou noční dobu či dobu nočního klidu, proto z časového hlediska nemohlo dojít k porušení právních ani služebních předpisů. 

vytisknout  e-mailem