Policie České republiky  

Přejdi na

Služba veřejnosti a prestižní povolání


Rychlé linky: Mapa serveru Textová verze English Rozšířené vyhledávání


 

Hlavní menu

 

 
Jihomoravský kraj název

Policie České republiky – KŘP Jihomoravského kraje

Vánoce se pomalu blíží

KRAJ: U nákupů přes internet věnujte pozornost informacím o prodejci! 

V předvánočním období se policisté častěji setkávají s nepoctivci, kteří se chtějí obohatit na druhých. Své plány potom snadno realizují prostřednictvím internetu. Na policii se pak obrací poškození s tím, že si objednali na e-shopu zboží, zaplatili za něj předem, ale už se jej nedočkali. Podvodné e-shopy často nabízejí produkty za podezřele nízké ceny, čímž nalákají zákazníky snažící se ušetřit.

Při internetových nákupech buďte proto obezřetní ať si kvůli pár korunám nezkazíte celé Vánoce.

Nakupujte pouze na důvěryhodných a zabezpečených webech

Pokud nenakupujete na internetu často, doporučujeme získat reference. Jedná-li se o méně známý obchod, zkuste jeho název vložit do vyhledávače – můžete získat informace od nakupujících nebo jejich zkušenosti. Před odesláním jakýchkoli osobních údajů se podívejte, zda se v adresním řádku nalevo od adresy nachází ikonka visacího zámku.

Seriózní e-shop jasně uvádí: veškeré zákonné údaje (obchodní jméno, IČO, DIČ, bankovní spojení, telefon, adresu fyzickou i elektronickou, odpovědné osoby, pracovní dobu), které jsou ověřitelné (obchodní rejstřík, telefonní seznam), "fyzické" adresy, mobilní spojení i pevné telefonní linky do poboček, kde lze zboží i osobně převzít.

Ne všechny informace na internetu jsou pravdivé. Zvažte proto, zda zboží, které se chystáte na internetu koupit, není neobvykle levné. Na internetu existuje mnoho způsobů, jak porovnat cenu zboží.

Před nákupem zboží se zajímejte o možnost případné reklamace. Před nákupem si přečtěte obchodní a reklamační podmínky.

Pozor na platbu předem u bazarového zboží. Pokud se nejedná o internetový obchod, nechávejte si zboží zaslat na dobírku.

Nákupy v zahraničí: při problémech s on-line prodejci v rámci zemí EU se obraťte na Evropské spotřebitelské centrum, které vám poskytne jak informace o vašich právech, tak přímou podporu v případném sporu se zahraničním prodejcem.

nprap. Petra Hrůzová. 26. listopadu 2018

vytisknout  e-mailem