Policie České republiky  

Přejdi na

Pomáhat a chránit


Rychlé linky: Mapa serveru Textová verze English Rozšířené vyhledávání


 

Hlavní menu

 

 

Tiskoví mluvčí Policie České republiky

Zveřejnění podle § 5 odst. 3 zákona č. 106/1999 Sb. 

Žadatelka se domáhala následujících informací:

„1) Kolik má policie tiskových mluvčích?

2) Kolik mluvčích má každé krajské ředitelství?

3) V jakých hodnostech jsou (rozdělení dle krajů)?

4) Jakou policejní praxi mají (datum nástupu k policii + ustanovení do funkce)?

5) Kde absolvovali Základní odbornou přípravu? “

Policie České republiky informovala žadatelku, že podle pokynu policejního prezidenta č. 94/2017, o poskytování informací veřejnosti prostřednictvím sdělovacích prostředků, oprávnění k poskytování informací se vztahuje na policejního prezidenta, náměstky policejního prezidenta, ředitele kanceláře policejního prezidenta, pracovníky zařazené na pracovišti tisku a prevence (nyní odbor komunikace a vnějších vztahů) Policejního prezidia České republiky, ředitele ředitelství služby pořádkové policie, ředitelství služby dopravní policie, ředitelství služby pro zbraně a bezpečnostní materiál, úřadu služby kriminální policie a vyšetřování a ředitelství pro podporu výkonu služby Policejního prezidia České republiky, vedoucí odboru vnitřní kontroly a odboru personálního Policejního prezidia České republiky, ředitele krajských ředitelství policie a útvarů policie zřízených v rámci krajských ředitelství policie, pracovníky pracovišť tisku a prevence krajských ředitelství policie, ředitele útvarů policie s celostátní působností a pracovníky pracovišť tisku a prevence útvarů policie s celostátní působností. Výše uvedení vedoucí pracovníci mohou v rámci své působnosti k poskytování informací pověřit další pracovníky, kteří spadají do jejich podřízenosti.

Nařízení vlády č. 104/2005 Sb., kterým se stanoví katalog činností v bezpečnostních sborech, ve znění pozdějších předpisů (dále jen „nařízení vlády č. 104/2005 Sb.“), příloha 2.3.1, zařazuje:

a) komplexní zajišťování informačních, publicistických a tiskových vztahů Policie České republiky k veřejnosti a hromadným sdělovacím prostředkům (tiskový mluvčí) do 6. tarifní třídy,

b) zajišťování informačních, publicistických a tiskových vztahů Policie České republiky k veřejnosti a hromadným sdělovacím prostředkům ve věcech zpravidla širokého významu včetně publicistické činnosti a vystupování v hromadných sdělovacích prostředcích (tiskový mluvčí) do 7 tarifní třídy,

c) zajišťování informačních, publicistických a tiskových vztahů na Policejním prezidiu České republiky v zásadních věcech s celostátním nebo mezinárodním dosahem ve vztahu k veřejnosti, cizozemským orgánům, hromadným sdělovacím prostředkům apod. (tiskový mluvčí) do 8. tarifní třídy a  

d) tvorbu koncepce mediální politiky a mediálních strategií Policejního prezidia České republiky, utváření rozsáhlé komunikační soustavy a koordinace jejího začleňování do jednotného resortního nebo multiresortního systému do 9. tarifní třídy.

Příslušníci Policie České republiky zařazení na služebních místech s výše uvedeným popisem činnosti podle nařízení vlády č. 104/2005 Sb., příloha 2.3.1, nezajišťují ovšem pouze mediální komunikaci, nýbrž kromě ní také působení Policie České republiky v oblasti prevence kriminality a dopravní nehodovosti, prezentaci Policie České republiky v prostředí internetu, prezentaci Policie České republiky mimo hromadné sdělovací prostředky, svobodný přístup k informacím v podmínkách Policie České republiky, pátrání prostřednictvím hromadných sdělovacích prostředků, interní komunikaci uvnitř Policie České republiky a další související činnosti. Jejich početní stavy v požadované struktuře jsou obsaženy v následující tabulce.   

Informace požadované v bodech č. 1), 2) a 3) předmětné žádosti platné k datu 1. října 2019. 

Útvar Policie České republiky

nprap.

por.

kpt.

mjr.

pplk.

plk.

Celkem

KŘP Středočeského kraje

4

14

18

KŘP Jihočeského kraje

8

8

KŘP Plzeňského kraje

3

6

9

KŘP Ústeckého kraje

2

6

8

KŘP Královéhradeckého kraje

2

5

7

KŘP Jihomoravského kraje

5

7

12

KŘP Moravskoslezského kraje

4

9

1

14

KŘP hlavního města Prahy

6

3

1

10

KŘP Karlovarského kraje

3

1

1

5

KŘP Libereckého kraje

1

3

4

KŘP Pardubického kraje

7

7

KŘP kraje Vysočina

4

2

6

KŘP Zlínského kraje

3

5

8

KŘP Olomouckého kraje

9

9

Policejní prezidium ČR

10

1

3

14

Celkem

37

85

11

2

1

3

139

Ve vztahu k bodu č. 4) žádosti povinný subjekt shledal, že požadované informace nelze v databázi provozované odborem personálním Policejního prezidia České republiky vyhledat strojově, nýbrž je nutno zjistit je individuálně ke každému příslušníku Policie České republiky zařazenému na služebním místě s výše uvedeným popisem činnosti podle nařízení vlády č. 104/2005 Sb., příloha 2.3.1, zvlášť. Rozsah práce nezbytný k vyřízení předmětné žádosti o informace v tomto bodě posoudil jako mimořádně rozsáhlé vyhledávání informací a oznámil žadatelce, že za poskytnutí informací, jichž se domáhá v bodě č. 4) své žádosti, požaduje úhradu.

Ve vztahu k bodu č. 5) žádosti povinný subjekt shledal, že požadované informace nelze zjistit z databáze provozované odborem personálním Policejního prezidia České republiky, protože v ní nejsou obsaženy, nýbrž je nutno je vyhledat individuálně v personálních spisech všech příslušníků Policie České republiky zařazených na služebním místě s výše uvedeným popisem činnosti podle nařízení vlády č. 104/2005 Sb., příloha 2.3.1. Rozsah práce nezbytný k vyřízení předmětné žádosti o informace v tomto bodě posoudil jako mimořádně rozsáhlé vyhledávání informací a oznámil žadatelce, že za poskytnutí informací, jichž se domáhá v bodě č. 5) své žádosti, požaduje úhradu.

Žadatelka žádnou z požadovaných úhrad nezaplatila, a povinný subjekt proto předmětnou žádost o informace v jejích bodech č. 4) a č. 5) odložil.

PhDr. Jiří Vokuš, 24. ledna 2020

vytisknout  e-mailem