Specifika nasazení policejního vtrulníku
Žadatel požadoval informaci o nasazení policejního vrtulníku v souvislosti s prvomájovými demonstracemi v Praze a souvisejícím policejním opatřením. Konrkétně položil dotazy: „kolik taková ,prevence´ stojí Kč“ a „jakými hlukovými normami se tato ,prevence´ řídí, jak jsou tyto normy splňovány“.
ODPOVĚĎ:
Celkové náklady na jednu letovou hodinu vrtulníku Policie ČR nesleduje – liší se podle účelu nasazení a vybavení stroje, počtu členů posádky, služebního zařazení či délky praxe jednotlivých pilotů, palubního personálu apod. Při opatřeních v Praze byl nasazen vrtulník EC 135 T2+, který spotřebuje za hodinu paliva a maziva v částce přibližně 4.500,- Kč. Letové náklady by byly samozřejmě po započtení výše uvedeného výrazně vyšší.
Součástí dokumentace každého stroje je i certifikát o plnění hlukových limitů potřebných pro provoz na území České republiky. Ty samozřejmě naše stroje splňují. Kromě toho si každá obec určuje limity pro konkrétní výšku a oblast sama. V případě Prahy 1 tedy směřujte svůj dotaz na ÚMČ Praha 1 či Magistrát Hl. m. Prahy.
Obecní limity se ovšem nevztahují na techniku integrovaného záchranného systému při plnění služebních a záchranných úkolů. Takovým nasazením bylo i nasazení policejního vrtulníku při monitorování situace v Praze v souvislosti s opatřením prvomájových oslav 2012. Mohu Vás ubezpečit, že pokud by to situace nevyžadovala, vrtulník bychom nenasadili. Jak lze ale poměrně snadno zjistit i z médií, která o střetech radikálních demonstrantů a policie informovala, naše opatření, včetně nasazení vrtulníku, svá opodstatnění měla.
7. 5. 2012
vytisknout
e-mailem
Facebook