Policie České republiky  

Přejdi na

Naším cílem je Vaše bezpečí


Rychlé linky: Mapa serveru Textová verze English Rozšířené vyhledávání


 

Hlavní menu

 

 
Královéhradecký  kraj název

Policie České republiky – KŘP Královéhradeckého kraje

Soubor dotazů k dopravní problematice

Zveřejnění podle ustanovení § 5 odst. 3 zákona č. 106/1999 Sb. 

Žadatel: z Heřmanic
Ze dne: 2. února 2022

Žádost:

„Žádám o poskytnutí informací k dopravní situaci na pozemní komunikaci číslo III/29919 Heřmanice - Běluň - Krábčice.

Především Vás žádám o zodpovězení následujících otázek: 

1. Kolikrát (prosím vypsat počet i čas strávený prováděnou činností) hlídka dopravní policie prováděla dohled nad plynulostí a bezpečností provozu na jmenované komunikaci a to v období od 17.12.2021-20.01.2022?

2. Pokud na uvedené pozemní komunikaci byl prováděn dohled nad plynulostí a bezpečností provozu na pozemních komunikacích, tak prosím o uvedení v jakých časových intervalech (částech dne).

3. Zda dopravní policie prováděla dohled nad plynulostí a bezpečností provozu na pozemní komunikaci v období před otevřením nového dálničního úseku D11? Tedy v období před 17.12.2021. Pokud ano, kolikrát (prosím vypsat počet hlídek a čas strávený prováděnou činností).

4. Kolik bylo fyzicky zkontrolováno vozidel, popřípadě řidičů v období od 17.12.2021 do 20.01.2022? Prosím o uvedení přesného počtu.

5. Pokud v uvedeném období od 17.12.2021 do 20.01.2022 byly fyzicky provedeny kontroly vozidel, nebo jejich řidičů prosím o procentuální vyčíslení kolik kontrolovaných řidičů bylo z okolních vesnic (Dolany, Chvalkovice, Svinišťany, atd.) a kolik jich bylo z dále vzdálených obcí (Náchod, HK, Praha, atd.) a případně kolik řidičů bylo z ciziny.

6. Kolik bylo fyzicky zkontrolováno vozidel, popřípadě řidičů v roce 2021 na jmenované pozemní komunikaci před otevřením dálničního úseku D11?

7. Pokud v uvedeném v roce 2021 byly fyzicky provedeny kontroly vozidel, nebo jejich řidičů prosím o procentuální vyčíslení kolik kontrolovaných řidičů bylo z okolních vesnic (Dolany, Chvalkovice, Svinišťany, atd.) a kolik jich bylo z dále vzdálených obcí (Náchod, HK, Praha, atd.) a případně kolik řidičů bylo z ciziny.

8. Kolikrát (prosím vypsat počet i čas strávený prováděnou činností) byla na uvedeném úseku měřena nejvyšší povolená rychlost dopravní policií v období od 17.12.2021 do 20.01.2022?

Odpověď na žádost:

Ad. 1 – První čtyři dny po otevření dálnice byly hlídkou Dopravního inspektorátu v Náchodě prováděny namátkové kontroly na sjezdu z dálnice u Semonic a Heřmanic. U těchto kontrol nebyl časový úsek stanoven. Tyto namátkové kontroly byly do konce roku ještě dvakrát. Dále do konce roku 2021 byly ve dvou dnech provedeny kontroly na Vámi jmenované komunikaci v časovém rozmezí 13:00 – 15:00 hod., v jeden den ještě dopoledne v čase 08:30 – 10:30 hod. Při těchto kontrolách bylo prováděno měření rychlosti, avšak bez zjištění jakéhokoliv porušení. V roce 2022 byly na počátku roku provedeny tři kontroly na Vámi uvedené komunikaci v čase 13:00 – 15:00 hodin. Do 20. 1. 2022 byly ještě provedeny další dvě namátkové kontroly na uvedené komunikaci bez časové dotace, přičemž kontroly měly hlídky provést v časovém rozmezí 13:00 – 15:30 hodin. Celkem tedy v daném období byly prováděny silniční kontroly na sil. III/29919 v úseku od Heřmanic po Krábčice celkem v sedmi dnech.

Ad. 2 – Odpovězeno v předešlé odpovědi.

Ad. 3 – Před otevřením nového dálničního úseku v roce 2021 nebyly hlídky na uvedenou komunikaci instruovány, DI Náchod zde v minulosti neměl hlášeny žádné komplikace v dopravě, provoz zde nebyl velký.

Ad. 4 – Během přítomnosti dopravní hlídky na uvedené komunikaci byla zkontrolována tři nákladní vozidla, jejichž řidiči byli podezřelí z porušení dopravního značení. Pouze v jednom případě bylo zjištěno, že řidič nerespektoval dopravní značení a byla mu v souladu s právními předpisy uložena bloková pokuta. Řidiči dalších dvou nákladních vozidel zde prováděli zásobování, a tudíž se ničeho nedopustili.

Ad. 5 – Ztotožněn byl pouze jeden řidič nákladního vozidla, který byl cizí státní příslušnosti.

Ad. 6 – Jak je již uvedeno v odpovědi č. 3, tak dohled nad BESIP před otevřením dálnice nebyl ze strany DI v Náchodě na uvedené komunikaci prováděn, jelikož nám nebyly známy žádné dopravní komplikace a provádění dohledu by zde bylo neúčelné a nehospodárné.

Ad. 7 – viz odpověď č. 6.

Ad. 8 – Měření rychlosti bylo na uvedené komunikaci prováděno třikrát v časové dotaci šesti hodin. Za tuto dobu nebyl zjištěn ani jeden řidič vozidla, který by zákonem předepsanou maximální povolenou rychlost porušil.

vytisknout  e-mailem