Policie České republiky  

Přejdi na

Pomáhat a chránit


Rychlé linky: Mapa serveru Textová verze English Rozšířené vyhledávání


 

Hlavní menu

 

 

Poskytnuté informace v rámci zákona č. 106/1999 Sb., o svobodném přístupu k informacím – ÚOOZ

Kolik zaměstnanců a automobilů má celorepublikový útvar? Jak pracuje HotLline? Jak policisté zpracovali souhrnnou zprávu? 

Kolik zaměstnanců a automobilů má celorepublikový útvar?
Žadatel se domáhal informací o aktuálním počtu policistů a občanských zaměstnanců. Dále jej zajímal počet vozidel s ohledem  na zákona č. 56/2001 Sb., o podmínkách provozu vozidel na pozemních komunikacích.
Informace byly žadateli poskytnuta.

Jak pracuje HotLline?
Žadatel se domáhal těchto informací:
Kdy byl uveden do provozu internetový formulář pro hlášení závadového obsahu a aktivit v síti internet (http://aplikace.policie.cz/hotline/).
Internetový formulář pro hlášení závadového obsahu a aktivit v síti internet byl uveden do provozu dne 1. 8. 2012.
Kolik hlášení bylo prostřednictvím tohoto formuláře přijato každý rok počínaje rokem, kdy byl uveden do provozu do konce roku 2015.“
V časovém období od data uvedení do provozu až konce roku 2015 bylo přijato celkové množství 15 202 hlášení.
Z tohoto celkového počtu bylo v roce 2012 přijato 1 610 hlášení, v roce 2013 bylo přijato
3 829 hlášení, v roce 2014 bylo přijato 6 590 hlášení a v roce 2015 bylo přijato 3 173 hlášení.
Kolik z těchto hlášení bylo v každém roce kvalifikováno s podezřením na každý z níže uvedených trestných činů:

  1. Násilí proti skupině obyvatelů a proti jednotlivci podle § 352 trestního zákoníku.
  2. Hanobení národa, rasy, etnické nebo jiné skupiny osob podle § 355 trestního zákoníku.
  3. Podněcování k nenávisti vůči skupině osob nebo omezování jejich práv a svobod podle § 356 trestního zákoníku.
  4. Projev sympatií k hnutí směřujícímu k potlačení práv a svobod člověka podle § 404 trestního zákoníku.
  5. Popírání, zpochybňování, schvalování a ospravedlňování genocidia podle § 405 trestního zákoníku.

Vzhledem k charakteru internetového formuláře, policisté při svém prvotním vyhodnocení věci, před jejím postoupením, vychází především z omezených informací, které jsou jim poskytovány pouze podateli. Tito většinou nejsou schopni prokázat svoji totožnost, certifikovaným elektronickým podpisem, ale v mnoha případech trvají na řešení věci elektronickou cestou. Na základě uvedených informací tedy není, ve většině případů, možné kvalifikovat věc ve smyslu trestního zákoníku, na konkrétní skutkovou podstatu trestného činu. Toto je možné až na základě dalšího šetření po postoupení příslušnému orgánu činného v trestním řízení, který se věcí zabývá - prošetřuje. Z tohoto důvodu jsou hlášení zařazována, dle svého charakteru, do oblastí jejich možného trestně-právního zařazení.

Jak policisté zpracovali souhrnnou zprávu?
Žadatel se ve své žádosti domáhá souhrnu informací, které celorepublikový útvar zaslal ve formě podkladů na Policejní prezidium za účelem dalšího zpracování a vytvoření výroční zprávy Policie České republiky za kalendářní rok 2015, o činnosti v oblasti poskytování informací dle zákona č. 106/1999 Sb..

Zpráva byla žadateli poskytnuta.


plk. Mgr. Pavel Hanták
kpt. Mgr. Iva Knolová

                                                                                                       
           
                                                          

vytisknout  e-mailem