Policie České republiky

Policie České republiky – KŘP Libereckého kraje

Muž srazil vozidlem cyklistku

LIBEREC - Přestože žena jela po hlavní silnici

Nehod mezi vozidly a cyklisty přibylo. Důvodem může být počasí, které láká cyklisty k vyjížďkám a ti se tak ve větší míře objevují na silnicích. Jsme si vědomi toho, že ne všichni cyklisté se chovají podle pravidel silničního provozu. Bohužel podle pravidel se často nechovají ani řidiči motorových vozidel. Srážka oplechovaného vozidla s bezbranným cyklistou má pak někdy velmi vážné následky. Jednou z nehod, kdy na vině nehody není cyklista, ale motorista je nehoda, která se stala ve středu 27.4.2011 v 5,00 hodin v Liberci v ulici České Mládeže. 32-letý řidič vozidla značky Škoda Octávia chtěl po sjezdu ze silnice I/35 ke křižovatce s ulicí České Mládeže odbočit vlevo směrem k ulici Doubské. Při projíždění křižovatky nerespektoval dopravní značky a přehlédl tak 42-letou cyklistku z Liberce, jedoucí na jízdním kole značky Kellys Omega, která jela ulicí České Mládeže ve směru od ulice Doubské na Hanychov, tudíž po hlavní silnici. Srážka s vozidlem přinesla ženě zranění, která naštěstí nebudou tak závažná. Nehoda dále zůstává v šetření skupiny dopravních nehod. Způsobená škoda představuje částku 10 000 Kč.
Vyzýváme tímto všechny účastníky silničního provozu k dodržování pravidel silničního provozu, protože jen tak mohou být naše silnice bezpečnější.