Policie České republiky  

Přejdi na

Služba veřejnosti a prestižní povolání


Rychlé linky: Mapa serveru Textová verze English Rozšířené vyhledávání


 

Hlavní menu

 

 
hl. m. Praha název

Policie České republiky – KŘP hlavního města Prahy

Krajské ředitelství policie hlavního města Prahy, Kancelář ředitele

Žadatel si podal žádost dle zákona č. 106/1999 Sb., o svobodném přístupu k informacím, ve které se domáhal poskytnutí informací k dopravní situaci zachycené na poskytnutých fotografiích. Další část dotazu se týkala schválení dopravního značení, respektive fyzických zábran na Praze 1 v ulici Bartolomějská – vyhrazená parkovací místa pro vozidla PČR různých organizačních složek. Konkrétně požadoval: - kdo vydal doporučení k dopravnímu značení na pozemní komunikaci - zaslání požadavků správce komunikace do schvalovacího procesu (úřad Prahy 5) PČR - zaslání rozhodnutí PČR za jakých podmínek bylo dopravní značení schváleno - jaké jsou obecné náležitosti, aby PČR vydalo rozhodnutí pro zúžení jízdního profilu pod 3 metry - Rozhodnutí, kterým byly tyto zábrany povoleny - jakým způsobem může občan realizovat své oprávnění na takovémto vyhrazeném parkovišti zaparkovat (dle smyslu zákona 361/2000 Sb.) - vzhledem k tomu, že se jedná o jednosměrnou pozemní komunikaci, která neumožňuje zasta 

Žadateli bylo sděleno následující:

  • Policie ČR v procesu stanovování dopravního značení nevydává rozhodnutí ani doporučení, ale stanovisko dle § 77 zákona č. 361/2000 Sb. Místní úpravu provozu pak stanovuje příslušný silniční správní úřad, kterým je v uvedeném případě Odbor dopravy MČ Prahy 5.
  • Stanovisko k návrhu zřízení pilotního projektu zón placeného stání na Praze 5 bylo útvarem PČR vydáno pod č. j. KRPA-233018/ČJ-2014-0000DŽ v r. 2014 a tudíž již tento spis prošel procesem skartačního řízení.
  • Jízdní pruh lze vyznačit i užší (ČSN 736110) a to v závislosti na nejvyšší povolené rychlosti, intenzitě provozu, skladbě dopravního proudu, rozhledu a vzdálenosti výhyben. Pro obdobné případy, např. třeba i snížení nebo zvýšení rychlosti nad zákonnou mez je v §76 zákona č. 361/2000 Sb. uveden vztah mezi místní a obecnou úpravou provozu, nikde není uvedeno, že nelze vyznačit jízdní pruh užší než 3 m.
  • Policie ČR v procesu stanovování dopravního značení nevydává rozhodnutí ani doporučení, ale stanovisko dle §77 zákona č. 361/2000 Sb. Místní úpravu provozu pak stanovuje příslušný silniční správní úřad, kterým je v uvedeném případě Odbor dopravy MČ Prahy 1. Stanovisko vzhledem k době vydání již prošlo skartačním řízením.
  • Jedná se o stání vyznačená dopravní značkou IP12 „Vyhrazené parkoviště“. Na těchto místech je dovoleno zastavení a stání pouze vozidel, pro která je místo vyhrazeno.
  • Při uvedení vozidla do klidu za účelem sklopení zábrany se nejedná o stání ani zastavení, ale pouze o tzv. zastavení vozidla ve smyslu §2 odst. p), zákona č.361/2000 Sb. a nejedná se tedy o přestupkové jednání. Obdobně je tomu např. při otevírání vrat garáže. 

vytisknout  e-mailem