Policie České republiky  

Přejdi na

Služba veřejnosti a prestižní povolání


Rychlé linky: Mapa serveru Textová verze English Rozšířené vyhledávání


 

Hlavní menu

 

 
Jihomoravský kraj název

Policie České republiky – KŘP Jihomoravského kraje

Koordinační centrum na kolech

HODONÍNSKO: Policisté mohou lépe koordinovat svou činnost při mimořádných událostech 

Územnímu odboru vnější služby Hodonín byl přidělen nový služební automobil - VW Transporter se speciální úpravou a výbavou, které bude sloužit jako „Krizové koordinační mobilní centrum“.

Vozidlo bylo pořízeno z prostředků poskytnutých Evropskou unií a svým vybavením je určeno pro nasazení do akcí, na kterých se podílí více složek IZS. Mohou to být mimořádné události s rozsáhlými následky např. dopravní nehody, průmyslové havárie, železniční a letecké nehody, rozsáhlé pátrací, či jiné bezpečnostní akce.

Toto vozidlo je vybaveno spojovacími prostředky, výpočetní technikou, a dalším množstvím prostředků a pomůcek, které jsou využitelné nejen policisty, ale i hasiče nebo zdravotníky.

Mobilní centrum lze definovat jako speciální vozidlo, které splňuje přísná kriteria pro jeho použití za jakýchkoli klimatických podmínek, náročnosti terénu apod. Nadstavba vozidla splňuje požadavky plné funkčnosti, odolnosti, operability a kompatibility při komunikační a informační podpoře. Vozidlo je dále vybaveno zařízením, které umožňuje plnění záchranných a likvidačních prací v reálné době na daném místě.

Cílem mobilního centra je zajistit efektivní koordinaci Policie ČR jako složky IZS v případě hrozby či řešení krizové situace a přispět tak k minimalizaci škod a ztrát vzniklých v rámci krizových situací či mimořádných událostí, optimalizaci logistických postupů při řešení uvedených situací a zkvalitnění jejich prevence.

Policie ČR bude v rámci IZS poskytovat na místě mimořádné události nebo krizového stavu zejména následující činnosti:
1) pro veřejnost
-  podávání informací o události a o provádění záchranných a likvidačních prací sdělovacím prostředkům a veřejnosti,
- poskytování nutných informací příbuzným osob, které jsou výrazně postiženi mimořádnou událostí,
- lustrace osobních dokladů,
- vymezení ochranných zón,
- nasazení sil a prostředků pro záchranu osob, zvířat nebo majetku, popř.  jejich evakuace,
- zajištění a podávání informací o dopravních omezeních.
2) v rámci ostatních složek IZS
- vyhodnocení druhu a rozsahu mimořádné události,
- uzavření místa zásahu a omezení vstupu osob na toto místo, jejichž přítomnost není potřeba (zajištění bezpečné zóny pro činnosti IZS),
- spolupráce při provádění záchranných a likvidačních prací.
 

nprap. Petr Zámečník

Odkazy do noveho okna

P4210001

P4210001 

Detailní náhled

P4210003

P4210003 

Detailní náhled

P4210006

P4210006 

Detailní náhled

P4210012

P4210012 

Detailní náhled

P4210015

P4210015 

Detailní náhled

P4210018

P4210018 

Detailní náhled

P4210019

P4210019 

Detailní náhled

vytisknout  e-mailem