Policie České republiky  

Přejdi na

Pomáhat a chránit


Rychlé linky: Mapa serveru Textová verze English Rozšířené vyhledávání


 

Hlavní menu

 

 

Den linky 158

Již dnes startuje kampaň ke Dni linky 158, prostřednictvím které je veřejnost informována o správném postupu při oznamování událostí na národní telefonní linku tísňového volání 158. V červnu 1960 byly jednotným linkám tísňového volání přiřazena čísla, která jsou používána dodnes a linka 158 tak může oslavit 58. výročí. 

V rámci této kampaně jsme vytvořili jedenáct rádiových spotů, které veřejnost informují nejen o správném postupu při oznamování událostí na linku 158, ale také o situacích, které by měly být na tísňovou linku oznamovány vždy. Na místě je připomenout, že tísňová linka slouží k tísňovému volání na Policii ČR v případě ohrožení života, zdraví, majetku nebo veřejného pořádku.

Provoz této linky zajišťují jednotlivá operační střediska, která jsou zřízena na všech úrovních Policie České republiky. Odbavování této linky probíhá na všech čtrnácti krajských ředitelství policie v rámci celé republiky.

Hlavním posláním operačních středisek je mimo jiné zabezpečovat v nepřetržitém provozu jednotné a koordinované plnění policejních úkolů, poskytovat podporu policistům ve výkonu služby a vyhlašovat a koordinovat policejní akce. V případě potřeby zároveň zjišťují a předávají svým kolegům z jednotlivých útvarů požadované informace z policejních evidencí. Jedním z hlavních úkolů operačních středisek je řídit a organizovat opatření vedoucí k ochraně veřejného pořádku, k odhalování trestné činnosti nebo k pátrání po hledaných a pohřešovaných osobách či věcech.

Z pohledu zatíženosti telefonní linky tísňového volání 158 je na místě uvést, že za celý rok 2017 jsme přijali 1 254 000 hovorů. Z tísňových linek Hasičského záchranného sboru a Zdravotnické záchranné služby pak bylo předáno sto padesát tisíc událostí. Průměrná délka hovoru činila 1:48 minuty.

Téměř každý operační důstojník se během své kariéry setkal s řadou oznámení, která nesplňovala charakter tísňového volání či naopak s volajícími, kteří si při volání na tísňovou linku nevěděli rady.

„Příjem linky 158 a následná reakce na danou událost patří mezi jednu z nejdůležitějších činností Policie ČR, která u policisty vyžaduje naprostou soustředěnost, okamžitou reakce schopnost, trpělivost a také psychickou odolnost. Tímto dnem, který byl symbolicky stanoven na 15. 8., se snažíme připomenout existenci a důležitost národní linky tísňového volání a ukázat veřejnosti, k čemu linka slouží a v jakých případech na ni volat, popřípadě nevolat,“ řekl policejní prezident genmjr. Tomáš Tuhý.

V rámci kampaně jsme vybrali také několik reálných hovorů z tísňové linky Policie České republiky, prostřednictvím kterých poukazujeme na volání, která na tuto linku nepatří. Pojďte si poslechnout například příběh ženy, která se na tísňové lince domáhala vrácení svých „kytek“. Ty byly zabaveny Policií České republiky jejímu známému, kterého sama udala…

„Operátor linky 158 přijme denně desítky hovorů. Některé z nich policisté už z paměti nikdy nevymažou. Při této příležitosti bych proto rád poděkoval všem policistům z operačních středisek za jejich profesionalitu, a zároveň jim popřál, aby co nejvíce příběhů, se kterými se skrze sluchátko setkají, mělo šťastné konce,“ závěrem dodal policejní prezident.

Všechny hovory jsou dostupné na youtube.com/policiecz a postupně budou uvolňovány, společně s komiksovou verzí hovorů, i na našem facebookovém profilu.

https://www.facebook.com/PolicieCZ/videos/2334742220145477/
https://twitter.com/PolicieCZ/status/1029631967057330176

plk. Mgr. Bc. František Habada
15. 08. 2018

velké logo 158.png

Odkazy do noveho okna

Linka 158 - 01

Linka 158 - 01 

Detailní náhled

Linka 158 - 02

Linka 158 - 02 

Detailní náhled

Linka 158 - 03

Linka 158 - 03 

Detailní náhled

Linka 158 - 04

Linka 158 - 04 

Detailní náhled

vytisknout  e-mailem