Policie České republiky

Hlavní menu

Krajské ředitelství Zlk

Policie České republiky – KŘP Zlínského kraje

Cyklista se srazil s autem na přechodu

UHERSKOHRADIŠŤSKO: Cyklista i řidička porušili pravidla a došlo ke střetu.

Se zraněním skončila ve středu 9. listopadu před sedmou hodinou ráno dopravní nehoda na světelné křižovatce na okraji Starého Města. Jedenáctiletý kluk jel na kole po chodníku ulice Východní a chtěl pokračovat kolmo přes hlavní silnici Hradišťskou k prodejně koberců. Na semaforu na přechodu pro chodce mu zasvítila zelená a on bez zastavení najel na přechod. V tom okamžiku najel na přechod osobní fiat přijíždějící od Uherského Hradiště. Došlo ke střetu, po němž cyklista spadl z kola na zem a utrpěl zřejmě lehké zranění.

Jak k takové situaci mohlo dojít? Šedesátiletá řidička fiatu projížděla křižovatkou rovně od Uherského Hradiště. Do křižovatky vjela na zelenou, ale do křižovatky najet neměla, protože před ní doprava odbočoval kamion, který jí průjezd znemožnil. Po jeho odbočení a uvolnění průjezdu už na semaforu svítila červená, ale řidička zůstala stát uprostřed křižovatky, kterou potřebovala opustit. V takové situaci se musí řidič při jízdě chovat maximálně ohleduplně a obezřetně k ostatním účastníkům silničního provozu. Rozjela se ovšem rovně a při přejezdu přes přechod pro chodce jí zprava do dráhy vletěl cyklista.

Jedenáctiletý kluk neměl jet po chodníku na kole. Přes přechod pro chodce se přechází a cyklista je povinen z kola sesednout a přes přechod kolo vést. Před vkročením na komunikaci, i na přechod pro chodce, je chodec povinen se rozhlédnout, což neudělal. Podle svědka, cyklisty, který jel ze stejného směru jako kluk, jen o trochu dřív a u přechodu z kola sesedl a čekal, mladík ani nepřibrzdil, ani se nerozhlédl předtím, než na přechod vjel.

Dopravní policisté v dechu řidičky fiatu nenaměřili žádný alkohol. Při ohledání kola policisté zjistili, že mladík neměl vůbec přední brzdu a zadní brzda brzdila špatně. Pří jízdě na kole neměl kluk povinnou přilbu. Míru zavinění ze strany cyklisty i řidičky dopravní policisté prozatím vyšetřují.