Policie České republiky  

Přejdi na

Pomáhat a chránit


Rychlé linky: Mapa serveru Textová verze English Rozšířené vyhledávání


 

Hlavní menu

 

 
Královéhradecký  kraj název

Policie České republiky – KŘP Královéhradeckého kraje

Prevencí k bezpečí

Čtrnáct preventivních videospotů se šesti tématy. 

 

Policie východočeského regionu zhotovila 14 preventivních videospotů se 6 preventivními tématy, která jsou zaměřena na prevenci kriminality a rizikové jevy ve společnosti. Od září 2015 budou tato videa postupně distribuována a bude je možné shlédnout nejen na webových stránkách PČR, ale i v kinech, MHD, televizních obrazovkách v čekárnách, školách a na dalších místech - webových stránkách organizací podporující šíření preventivních informací. Dále  jsou k dispozici ke stažení každému, kdo o ně projeví zájem - viz níže.

Jedná se o preventivní projekt krajského ředitelství policie Královéhradeckého a Pardubického kraje, kdy tvorba videospotů byla financována z finančních prostředků Ministerstva vnitra České republiky v oblasti prevence kriminality.

Seznam videospotů:

  1. Každý klik si rozmysli - neobnažuj soukromí! (rizika virtuální komunikace - verze pro děti a mládež)
  2. Chraňte své dítě i na netu (rizika virtuální komunikace - verze pro rodiče)
  3. Ne každému můžete věřit (podvody  a trestná činnost na seniorech) + soutěž "Vyzbroj si svou babičku, dědečka"
  4. Na kapsáře bacha! (kapesní krádeže)
  5. Tenký led...  (návykové látky, alkohol a agrese u dětí)
  6. Největší zločinec číhá i na vaše dítě (silniční provoz a děti)
  7. To auto fakt není trezor (krádeže věcí z vozidel) 
Ke každému tématu jsou vždy dvě videa - krátké (cca 30 vteřin) a dlouhé (cca 3 minuty). Dětí a mládeže se týkají především první tři témata.
Blíže k tématům:
  1. Rizika virtuální komunikace – snímek upozorňuje na rizika neobezřetného sdílení osobních dat (fotografií) dětmi a mládeží v rámci internetu leckdy i cizím lidem. Dle zkušeností vyšetřovatelů jsou děti a mládež, leckdy i dospělí jedinci, schopni zasílat své nahé fotografie nejen svým „přátelům“, ale i cizím lidem, které „znají“ pouze přes virtuální prostředí. Tato činnost s sebou nese následně velká rizika formou kyberšikany, vydíráním, vyhrožováním, či riziko zvané kybergrooming.
    K tématu jsou vyhotoveny dvě videa (resp. 4). Jeden snímek je zaměřen na cílovou skupinu dětí a mládeže a druhý snímek je určen pro jejich rodiče.
  2. Trestná činnost páchaná na seniorech – video informuje obyvatele seniorského  věku o rizicích a trestné činnosti, která jim hrozí ze strany pachatelů trestné činnostiKrátká verze upoutává na soutěž s názvem „Vyzbroj si svou babičku – dědečka“, která spočívá ve vytvoření fotografie „vyzbrojeného“ seniora tak, aby se dokázal účinně bránit trestné činnost. Cílem je, aby si potomek i senior při tvorbě uvědomili alespoň částečně možná rizika a senior byl s nimi alespoň trochu srozuměn.
  3. Kapesní krádeže – videa v tomto tématu upozorňují na riziko kapesních krádeží a krádeží odložených věcí.
  4. Agrese ve spojitosti s alkoholem a drogami u mládeže – téma je zaměřené na rizikové jednání dětí a mládeže ve spojitosti s užíváním alkoholu a drog a agresivní chování. Ve videu jsou mimo jiné zachyceny změny na člověku díky užívání návykových látek.
  5. Nebezpečný pohyb dětí v silničním provozu – toto téma hovoří o základních návycích mladých účastníků silničního provozu a především apeluje na výchovu samotných rodičů dětí v této oblasti. Cílovou skupinou jsou právě rodiče dětí, kteří se leckdy rizikově pohybují na vozovkách či v jejich okolí.
  6. Vloupání do motorových vozidel – toto téma je zaměřeno na problematiku krádeží věcí z vozidel a upozorňuje na známé heslo „auto není trezor“.
     
Komu jsou videospoty určeny:
Cílové skupiny u videospotů jsou různé. Dětí a mládeže, potažmo i jejich rodičů se týkají tři témata (1, 4, 5). Ovšem i s dalším tématem – trestná činnost na seniorech (2), je spojena soutěž pro jejich potomky. Jedná se o krátký klip tohoto tématu. Jde o soutěž o tablet v hodnotě 5.000 korun a další ceny spočívající ve vytvoření fotografie „vyzbrojeného“ seniora tak aby se dokázal účinně bránit trestné činnost páchané na seniorech. Cílem je aby si potomek i senior při tvorbě uvědomili alespoň částečně možná rizika. Více o soutěži
Téma „nebezpečného pohybu dětí v silničním provozu“ (5)je určeno především pro cílovou skupinu rodičů dětí. Stejně tak je i jedno téma a to rizika virtuální komunikace a sdílení svých fotografií (1) určeno rodičům. Kdy jedna verze je určena právě rodičům a druhá verze je určena samotným možným potenciálním obětem kyberšikany, vydírání…, potom co někomu „oběť“ pošlé své fotografie. Další téma je určené samotným seniorům (2) – dlouhá verze, kde zaznívají rady, jaká rizika jim hrozí a jak se jim vyhnout. Další 2 témata jsou určená pro širokou veřejnost se zaměřením na kapesní krádeže a krádeže odložených věcí (3) a na problematiku krádeží věcí z motorových vozidel.(6)
1. Každý klik si rozmysli - neobnažuj soukromí! (rizika virtuální komunikace - verze pro děti a mládež)
krátká verze dlouhá verze
krátká verze TITULKY dlouhá verze TITULKY
krátká verze český znakový jazyk
2. Chraňte své dítě i na netu (rizika virtuální komunikace - verze pro rodiče) 
krátká verze dlouhá verze
krátká verze TITULKY dlouhá verze TITULKY

krátká verze český znakový jazyk

3. Ne každému můžete věřit (podvody  a trestná činnost na seniorech) 
krátká verze dlouhá verze
krátká verze TITULKY dlouhá verze TITULKY
krátká verze český znakový jazyk
5. Tenký led...  (návykové látky, alkohol a agrese u dětí) 
krátká verze dlouhá verze
krátká verze TITULKY dlouhá verze TITULKY
krátká verze český znakový jazyk
6. Největší zločinec číhá i na vaše dítě (silniční provoz a děti) 
krátká verze dlouhá verze
krátká verze TITULKY  dlouhá verze TITULKY 
krátká verze český znakový jazyk
7. To auto fakt není trezor (krádeže věcí z vozidel) 
krátká verze dlouhá verze
krátká verze TITULKY  dlouhá verze TITULKY 
krátká verze český znakový jazyk

DALŠÍ INFORMACE:

               kanál Prevencí k bezpečí na serveru Youtube s preventivními videi

Spolupracujícím organizacím, institucím a jednotlivcům šířícím spoty děkujeme!


 

vytisknout  e-mailem