Policie České republiky  

Přejdi na

Naším cílem je Vaše bezpečí


Rychlé linky: Mapa serveru Textová verze English Rozšířené vyhledávání


 

Hlavní menu

 

 
Středočeský kraj název

Policie České republiky – KŘP Středočeského kraje

"Začněme spolu aneb kolama dolů"

PŘÍBRAMSKO - V roce 2018 zemřelo na českých silnicích 86 motocyklistů 

a jejich dva spolujezdci, což je nárůst o 28 smrtelných následků oproti roku 2017. Cílem preventivního projektu je tento trend zastavit a snaha snížit hrozivé číslo pod známý heslem motorkářů „kolama dolů“.

Ředitelství služby dopravní policie Policejního prezídia ČR ve spolupráci s Asociací center pro zdokonalovací výcvik řidičů Autoklubu ČR pořádá 2. ročník preventivní akce s názvem „Začněme spolu aneb kolama dolů“, která je zaměřena na bezpečnost řidičů motorek a na zprostředkování praktického vzdělávání.

Motorkářskou sezonu odstartuje první společná vyjížďka za doprovodu dopravních policistů na motocyklech přímo od srdce českého národa, od hory Říp, dne 20. dubna. Celkem proběhne devět spanilých jízd s následnou bezplatnou ukázkou výcviku na polygonu. V loňském roce se akce zúčastnilo 3,5 tisíce příznivců motorek.

Stejně jako vloni proběhne projekt i na Příbramsku, a to v neděli 12. května. Limit účastníků na jednu vyjížďku je stanoven na 250 motorkářů, přihlásit se mohou prostřednictvím formuláře na webových stránkách Policie ČR. Sraz bude v 9:00 hodin na parkovišti Kovohutě u Mníšku pod Brdy. Trasa dlouhá kolem 80 km by měla vést směrem na obec Řevnice, dále Karlštejn, Beroun, Nižbor, Broumy, Žebrák, Hořovice, Jince, Hostomice a Kotenčice. Zakončena bude kolem poledne na polygonu v Dlouhé Lhotě, kam mohou přijet další zájemci na svých strojích, aby si vyzkoušeli jízdu zručnosti a natrénovali si bezpečnou jízdu.

Motocyklisté by si měli uvědomit, že jsou při dopravních nehodách mnohem zranitelnější než řidiči vozidel. Riziko, že motorkář nebo jeho spolujezdec bude při havárii usmrcen či vážně zraněn, je mnohem vyšší než u osádky automobilu. Motocyklistu nechrání žádná karoserie, bezpečností pás, ale pouze prvky pasivní bezpečnosti, které má na sobě. Je to speciální a dobře viditelné oblečení, kvalitní přilba, pevná obuv, rukavice, chrániče klubů a páteře. I sebelepší výbava však není zárukou bezpečné jízdy, pokud motorkář jede riskantně a nepřizpůsobí rychlost jízdy stavu komunikace, počasí a hustotě provozu.

por. Bc. Monika Schindlová, DiS.
tisková mluvčí
P ČR Příbram
11. duben 2019

vytisknout  e-mailem