Policie České republiky  

Přejdi na

Pomáhat a chránit


Rychlé linky: Mapa serveru Textová verze English Rozšířené vyhledávání


 

Hlavní menu

 

 
Plzeňský kraj název

Policie České republiky – KŘP Plzeňského kraje

Nehodovost na Rokycansku za rok 2015

ROKYCANSKO - Policisté bilancovali uplynulý rok v souvislosti s dopravními nehodami.  

Policisté z Územního odboru Rokycany za loňský rok evidují na silnicích okresu Rokycany celkem 205 dopravních nehod, což je o 20 nehod více než v roce 2014. Ze statistických údajů vyplývá, že v loňském roce bylo při nehodách lehce zraněno 99 osob  a 5 osob bylo usmrceno. V porovnání s předloňským rokem se jedná o nárůst obzvláště u tragických dopravních nehod se smrtelným zraněním. V roce 2014 totiž policisté z území Rokycanska evidovali "pouze" jednu nehodu, kde došlo k usmrcení účastníka dopravní nehody (tragická dopravní nehoda se stala začátkem  roku 2014 a při nehodě zemřel chodec, který se střetl s vozidlem u obce Mýto). V počtu lehce zraněných je za loňský rok o 14 více oproti roku předloňskému.
Z celkového počtu dopravních nehod jich řidiči motorových vozidel zavinili nejvíce, a to  v počtu 170. Řidiči nemotorových vozidel zavinili 11 dopravních nehod a 5  nehod chodci. Požití alkoholu ze strany řidiče (viníka)  bylo při  nehodách zjištěno v šestnácti případech, což je o dva méně oproti roku předloňskému.
Mezi nejčastější příčiny dopravních nehod jsou jako v letech předcházejících: nesprávný způsob jízdy (98 případů), nepřiměřená rychlost (44 případů) a nedání přednosti v jízdě (32 případů). V souvislosti se sledováním dle místa dopravní nehody na území Rokycanska můžeme konstatovat, že z celkového počtu 205 dopravních nehod se jich 113 stalo mimo obec, zbylých 92 nehod policisté evidují v obci.
K největšímu počtu nehod došlo v loňském roce na Rokycansku na silnicích druhých tříd 75 dopravních nehod, poté na silnicích třetích tříd 58 dopravních nehod a na místních komunikacích pak 34 dopravních nehod.

K nejtragičtějším dopravním nehodám vyjížděli v loňském roce policisté v lednu, březnu a září. První nehoda, která si vyžádala lidský život, se odehrála  v polovině ledna. Řidič ve věku 23let pod vlivem alkoholu, nezvládl řízení, narazil do stromu a při nehodě došlo k usmrcení spolujezdce. O dva měsíce později 27letý řidič nezvládl řízení a poté co přejel do protisměru, narazil do nákladního vozidla a nakonec do stromu. Řidič následkům zranění podlehl. Další nehoda, která si vyžádala lidský život, se stala 11. září. V tomto případě 26letý chodec byl na dálnici sražen nákladním vozidlem. I v tomto případě mohl sehrát svou roli alkohol, jelikož muži v těle kolovalo v době nehody přes dvě promile alkoholu.

Srovnání celkového počtu dopravních nehod s přechozími roky:

ROK 2015 2014 2013 2012 2011 2010 2009
POČET 205 185 178 194 151 124 217

 

ROK 2015 2014 2013 2012 2011
Počet DN 205 185 178 194 151
Smrt účastníků 5 1 4 4 3
Těžké zranění   9 5 9 8
Lehké zranění 99 85 95 99 89
Alkohol u viníka 16 18 16 18 18
Příčina DN:          
Nesprávný způsob jízdy 98 81 69 77 64
Nepřiměřená rychlost 44 52 61 77 51
Nedání přednosti 32 19 22 20 28
Nesprávné předjíždění 7 9 4 5 5
Místo DN          
Silnice I.třídy 3 0 0 5 2
Silnice II.třídy 75 67 58 61 77
Silnice III.třídy 58 32 37 45 43
Místní komunikace 34 41 29 37 24
Účelová kom. (polní a lesní cesty) 1 1 1 0 0
Účelováí kom. ostatní (parkoviště) 6 3 5 10 5
Nejčastější zavinění          
Řidičem mot. vozidla 170 161 156 179 144
Řidičem nemor. vozidla 11 11 13 10 4
Chodcem 5 3 2 0 3
Zvěří 17 7 5 4 0


Mezi základní prevenci následků dopravních nehod patří viditelnost účastníka silničního provozu, zejména u chodce či cyklisty. Účastníci by se měli řídit dodržováním pravidla  - Vidět a být viděn. Toto pravidlo může zefektivnit každý reflexním oblečením či doplňkem. Reflexní barvu je vidět na vzdálenost 200 metrů, oproti bílé, kterou jsme schopni zaregistrovat na 55 metrů, nemluvě o modré barvě, kterou vidíme na 18 metrů.
Počet "hříšníků" pod vlivem alkoholu se oproti loňskému roku sice snížil, ale zase u nehod s tragickým koncem si vyžádal své oběti. Nutné je stále apelovat, že alkohol a omamná a psychotropní látka za volant nepatří!!! Návyková látka v těle snižuje schopnosti a reakce a působí na jeho ovládací a rozpoznávací schopnosti.  


nprap. Hana Kroftová
22. ledna 2016

vytisknout  e-mailem