Policie České republiky  

Přejdi na

Pomáhat a chránit


Rychlé linky: Mapa serveru Textová verze English Rozšířené vyhledávání


 

Hlavní menu

 

 
Jihočeský kraj název

Policie České republiky – KŘP Jihočeského kraje

Moderní komunikační centra

Jihočeská policie představila pokračování projektu budování Krajských komunikačních center v rámci kraje.  

Krajské ředitelství policie Jihočeského kraje ukončilo dne 30. dubna 2010 realizační fázi projektu „Kontaktní a koordinační centra I.“ Policejní ředitelství zároveň představilo pokračování projektu pod názvem „Kontaktní a koordinační centra II.“ Veřejnosti byly obě etapy představeny na tiskové konferenci dne 30. 4. 2010 v prostorách Krajského kontaktního a informačního centra Dvořákova č. 2 České Budějovice za přítomnosti zástupců sdělovacích prostředků.


Co je to vlastně Kontaktní a koordinační centrum (tzv. KKC) v podmínkách jihočeské policie? Projekt KKC je realizován po celém území České republiky a jeho realizace je rozdělena do dvou samostatných etap – projekt KKC I. (realizace v letech 2007 – 2010) a projekt KKC II (realizace v letech 2009-2011). Realizace projektu je zaměřena na vybudování kontaktních a koordinačních center v prostorách stávajících služeben policejních oddělení v rámci celého Jihočeského kraje.

KKC recepceKKC recepce

Moderní centra a jejich pracovníci na recepci či policisté shromažďují a poskytují občanům základní informace o prevenci nebo opatřeních k předcházení či eliminaci vzniklých následků rizik v případě vzniku mimořádných událostí nebo kalamitních situací. Zabezpečují také při mimořádné události roli například koordinačního centra složek IZS, a to v případě hrozby vzniku či řešení následků mimořádné události. Pro občany také centra poskytnou při mimořádné události první útočiště se sociálním zázemím. Za těmito účely jsou po celém území kraje zřízena a zřizována kontaktní a koordinační centra. Lokalizace center je stanovena v souladu s Koncepcí ochrany obyvatelstva. Kontaktní centra počítají se skutečností poskytnout útočiště osobám ihned po události, jako je například požár domu. Evakuovaná rodina v kontaktním centru získá přístřeší, teplo, vodu a sociální zázemí. K dispozici bude mít telefonické i e-mailové spojení pro možný kontakt s dalšími členy rodiny či organizacemi, to vše do okamžiku rozvinutí další pomoci v rámci likvidace následků mimořádné události.

KKC tabuleKKC tabule


V rámci projektu KKC I. bylo na území Jihočeského kraje vybudováno 19 plně funkčních kontaktních a koordinačních center s moderním vzhledem (důstojné a sociálně odpovídající prostředí) a účelným vybavením (např. recepce, čekárny, sociální zařízení, jednací místnost, prostory stálé služby policejního oddělení, bezbariérový přístup, moderní výpočetní a spojovací technika a technologie).


Projekt je spolufinancován ze zdrojů Evropské unie - strukturálním fondem EU – ERDF v rámci Integrovaného operačního programu.

KKC I. - vybudováno

České Budějovice OOP České Budějovice
České Budějovice OOP ČB -Suché Vrbné
České Budějovice OOP ČB - Čtyři Dvory
České Budějovice OOP Hluboká nad Vltavou
České Budějovice OOP Týn nad Vltavou
Český Krumlov OOP Český Krumlov
Český Krumlov OOP Horní Planá
Český Krumlov OOP Kaplice
Český Krumlov OOP Vyšší Brod
Písek ÚO Písek
Písek OOP Milevsko
Písek OOP Písek
Písek OOP Protivín
Tábor ÚO Tábor
Tábor OOP Tábor
Jindřichův Hradec OOP Suchdol nad Lužnicí
Prachatice ÚO Prachatice
Prachatice OOP Vimperk
Strakonice ÚO Strakonice


KKC II. – kde budou v rámci projektu KKC II vybudována další kontaktní a koordinační centra

České Budějovice OOP Ševětín
České Budějovice OOP Trhové Sviny
České Budějovice OOP Boršov nad Vltavou
České Budějovice OOP Lišov
Český Krumlov OOP Lipno nad Vltavou
Český Krumlov OOP Křemže
Český Krumlov OOP Větřní
Jindřichův Hradec OOP Nová Bystřice
Jindřichův Hradec OOP Třeboň
Jindřichův Hradec ÚO a OOP Jindřichův Hradec
Písek OOP Zvíkovské Podhradí
Písek OOP Čimelice
Strakonice OOP Volyně
Strakonice OOP Blatná


Hlavním cílem projektu je vytvoření optimálních podmínek pro činnost jihočeské policie, jako základní složky IZS, což ve svém důsledku bude znamenat minimalizaci škod a ztrát vzniklých v rámci krizových situací či mimořádných událostí, optimalizaci logistických postupů při řešení uvedených situací, stejně tak jako zkvalitnění jejich prevence. Stejně důležitým cílem je i zlepšení podmínek pro komunikaci s veřejností v důstojném, účelném a profesionálním prostředí, kontaktních a koordinačních center.


Prezentace a fotografie:

KKC.pps

 Mgr. Jiří Matzner
3. 5. 2010

 


 

vytisknout  e-mailem