Policie České republiky  

Přejdi na

Služba veřejnosti a prestižní povolání


Rychlé linky: Mapa serveru Textová verze English Rozšířené vyhledávání


 

Hlavní menu

 

 
Středočeský kraj název

Policie České republiky – KŘP Středočeského kraje

Informace k výkonu služby dopravních policistů

Žadatel se domáhal informací týkajících se výkonu služby dopravních policistů. 

Žádost: Žadatel si podal žádost dle zákona č. 106/1999 Sb. o svobodném přístupu k informacím, ve které žádal:
 
  1. „Mají příslušníci PČR, kteří provádějí hlídkovou činnost na dálnicích a ostatních silnicích ve vozidle Passat R36, stanoven formálně nějakým vnitřním předpisem, anebo jakkoliv jinak neformálně, minimální počet přestupků, které musejí během služby odhalit?
  2. Jsou příslušníci PČR, kteří provádějí hlídkovou činnost na dálnicích a ostatních silnicích ve vozidlech Passat R36, finančně, případně jinými benefity, odměňováni za počet zjištěných přestupků a za počet přestupků, které se jim podaří uzavřít v blokovém řízení na místě?
  3. Pokud nejsou odměny a případně jiné výhody a benefity těchto příslušníků PČR navázány na počty odhalených přestupků, tak jaká konkrétní kritéria odměňování jsou pak stanovena?“
 Odpovědi: 
  1. Žádné limity v počtu přestupků pro policisty nejsou stanoveny.
  2. Za počty zjištěných přestupků ani jejich množství projednaných na místě nejsou policisté odměňováni.
  3. Zásady pro odměňování policistů jsou zakotveny v zákoně č. 361/2003 Sb., o služebním poměru příslušníků bezpečnostních sborů, včetně důvodů k jejich udělení. Obecně lze říci, že jde o projevy osobní statečnosti, plnění zvlášť významného služebního úkolu nebo příkladného plnění služebních povinností. V kontextu s Vaším dotazem, tak nelze říci, že by pouhé množství odhalených přestupků zaručovalo policistům udělování odměn. Nadřízení služební funkcionáři mají k dispozici propracovaný systém hodnotících kritérií, které postihuje osobnost policisty, např. úroveň jeho odborných znalostí, kvalitu výstupu při plnění služebního úkolu, samostatnost a pečlivost při zpracování písemné agendy nebo ochotu a iniciativu. Tato hodnocení se periodicky opakují a vedou ke zkvalitňování výkonu služby, což se odráží i na výstupech směrem k veřejnosti.
  4.  


por. Jakub Vinčálek
6. prosince 2013

vytisknout  e-mailem